Shirtje droog,shirtje nat. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu Shirtje droog,shirtje nat. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

Shirtje droog,shirtje nat.

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

03 Juni 2017 | Nederland, Delft

Goedemiddag thuisblijvers & vakantiegangers.
Het was vanmorgen weer op de tenen lopen om de ander camping gasten niet tot last te zijn,dat ik vroeg op ben hoeft een ander niet te weten.
Op het fietsje om 06: 35 de camping verlaten het was wederom mistig en lekker koel....prima fietsweer.In de loop van de morgen kwam die koperen ploert toch weer even om de hoek kijken en dan ziet de wereld er ineens heel anders uit.Hier in dit gedeelte van Frankrijk is altijd een overschot aan water en vele hoogte verschillen dat levert mooie foto's en een mooi uitzicht op.Gezien de aannemelijke hoogte verschillen en het zonnetje werd het shirtje al snel nat.....maar na de afdaling was hij weer droog.gemiddelde omhoog 8,5 per uur gemiddelde naar beneden 48,4 per uur. Bij de stuuwdam was een old timer show, maar helaas mocht mijn fiets niet naar binnen dus trouw als ik mijn fiets ben heb ik het ook geweigerd.Op de Stuuwdam was het een ontzettend mooi uitzicht.Ik ben haast overtuigt dat onze grote vriend Napolion nog over de brug ( zie foto ) heeft gelopen en weet je waarom? Toen waren er nog geen fietsen..Whahaha.15 km voor Montbrison was een koffie anex eet tentje aan kleuren geen gebrek.Gelukkig het zijn volbloed Engelse die toevallig ook Frans kunnen spreken. Onder het nuttge van een stokbroodje met vanalles wat en een colaatje vroeg de eigenaar waar de reis heen ging,ik antwoorden netjes en zijn reactie was" Fuck you are sik" hahaha
Na een praatje en elkaar de hand hebben geschud ging ik opweg naar Montbrison- centre camping Manusipal Le Surizet. Een simpele schone camping.De laatste 10 km was het shirtje nat,want de eerste regenbui van m'n fietsreis was een feit....hij kwam als gelegen,geen wind ongeveer 24 gr en lichte miessel in je gezicht. Iedere buiten sporter zal dit herkennen.
In de stad nog eventjes enkele boodschappen gedaan.Het TDR ritueel is ook alweer gedaan.Morgen is het alweer dag 11 van de fietsreis het gaat echt snel.

Mensen allemaal de groetjes ...misschien tot morgen ( Wfi ?? )

Prima oké....soms zit het tegen en soms zit het mee..

  • 03 Juni 2017 - 18:49

    Nico Van 't Hof:

    Hallo Janneman,
    Je zit nu in de buurt van de Ardèche. Kan vriezen en het kan gloeien. Beide niet lekker. Mooi zou een lichte mistral in de rug zijn. Dat kan hier het geval zijn. Wel een verschrikkelijk mooie omgeving maar geen meter vlak. Dus nog effen doorbijten richting Montpellier. Ik bewonder je doorzetting en ik hoop dat een echte regenbui je bespaard blijft. Nog 1 week en dan de finish. Geen last van een Dumoulinnetje onderweg?

    Groetjes,

    Nico en Truus

  • 03 Juni 2017 - 19:11

    Nelleke:

    Hoi Kanjer van me,
    Het gaat lekker zo te horen en te lezen een beetje regen kan jou gelukkig niet tegenhouden.
    Nog een paar daagjes door trappen en dan staat er hier een lekker koud biertje voor je klaar.

    Dikke kus en tot snel lieverd love you
    en groetjes natuurlijk ook van MO


  • 03 Juni 2017 - 19:53

    Giovanni :

    Hey Kikker,

    Als wij over 2 jaar ook naar Spanje gaan fietsen moet je wel ff een andere route uitkiezen want dit klinkt wel heel vermoeiend. Veel suc6 veder met de reis.

    Groetjes Kikker

  • 03 Juni 2017 - 19:57

    Kees En Carla:

    Hoi jij daar... ja jij Jan je gaat nog steeds goed joh en zo`n buitje poeh lekker fris toch !
    Leuke foto`s ook we genieten van je verslagen hoor tot morgen doeiiiiiiiiiii

  • 03 Juni 2017 - 19:57

    Natasja:

    Hey zwagertje

    Poeh het lezen is echt geweldig ik zie de omgeving
    Helemaal voor me het enige nadeel
    Is met het meelezen dat ik me helemaal
    Ingeeft in je geweldige avontuur dat
    Pffff verdikkemeritus me benen mee verzuren
    En ik nu barst van de spierpijn.
    Maar dat heb ik ervoor over.
    Je bent en blijft een topper.enne super trots op je

  • 03 Juni 2017 - 19:57

    Natasja:

    Hey zwagertje

    Poeh het lezen is echt geweldig ik zie de omgeving
    Helemaal voor me het enige nadeel
    Is met het meelezen dat ik me helemaal
    Ingeeft in je geweldige avontuur dat
    Pffff verdikkemeritus me benen mee verzuren
    En ik nu barst van de spierpijn.
    Maar dat heb ik ervoor over.
    Je bent en blijft een topper.enne super trots op je

  • 03 Juni 2017 - 21:26

    Frans (Paco):

    Hoi maatje het gaat goed zo te lezen, nog enkele dagen met wat klim werk maar door de eerste 10 dagen training is dat ook geen probleem meer,en je weet de laatste dag is alleen nog maar dalen tot het 0 punt op zee niveau. groetjes Paco

  • 03 Juni 2017 - 23:07

    Rens:

    Ha die janneman hij gaat lekkerrrrrrrrrr nog 1week zet hem op super knap man gr rens

  • 05 Juni 2017 - 18:24

    Helma:

    Weer ff bij gelezen ,knap staaltje werk van die (eenzame) fietser ...... uit Delft xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 14765

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: