Dansdag - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu Dansdag - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

Dansdag

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

02 Juni 2017 | Nederland, Delft

Het gaat misschien saai klinken,maar vanmorgen zat ik weer gepakt en gezakt klokslag 06:30 op de fiets.Met als eerste doel Cluny zo'n 25 km verderop ene rechte streep aan fietspad met toch enkele stukjes valsplat.#Dansen met iemand die geen zin heeft.. In het dorp lekker een bakkie koffie gescoord en een broodje genuttigd.Het eerste hoogte verschillentje kwam er aan.#Dit voelde als een foxtrotje na 8 biertjes,ging vanzelf zonder erbij na te denken.Later deze morgen heb ik nog even met Dennis gebeld om hem een fijn weekend te wensen....Dennis is een weekendje naar Griekenland om een Rugby wedstrijd te spelen,ik ken de mannen een beetje en als ik morgen aan het eind vd middag zou bellen weet ik niet of ik contact kan krijgen? Trainingskamp met een knipoog.Wederom onderweg zaten er een paar mooie dal klim dal stukjes in.# lijkende op een polnaise gewoon volgen en doen alsof je het leuk vind.Genietend van de omgeving trapte ik rustig door en voor dat ik het wist zat ik vol in een afdaling # Het leek wel op Rock and Roll met Miss Monterial ik had het helemaal naar m'n zin.Lekker uitfietsen richting de camping en daar wederom het TDR ritueel uitvoeren.Kwam ik zowaar weer een oude bekende tegen, echt de wereld is klein (zie foto )
Vandaag geen slogan maar een aangepaste tekst op HUMAN van Rag'n Bone Man.

Een fietser is eenzaam een fietser is gek!
Een fietser heeft honger dat noemen ze trek.
Hij leeft van een krentebol en een banaan dat zijn gezonde suiker want zijn benen moeten rond gaan.
Grijpend naar zijn bidon gevuld met vocht is hij klaar voor de volgende bocht.
Een fietser is eenzaam een fietser is gek !
Dat maakt het juist zo leuk.....en fietsen is niet mijn enigste gebrek !!!!

Groetje allemaal...

Tot morgen misschien ( Wifi ? )


  • 02 Juni 2017 - 16:58

    Carolien:

    Zo dan Jan...aan endorfine geen gebrek lees ik al. lekker op dreef met je dansjes en je nieuwe songteks, hahah, geweldig dit.
    have fun Jan! lees je snel weer!
    groetjes Carolien (spinnen)

  • 02 Juni 2017 - 17:33

    Nico Van ' T Hof:

    Hallo Jan,

    Wat een verhaal. Jekunt zelfs dichten zonder je hemd op te lichten. Nu op naar de flamenco of hier in Catalonië de sardana, maar die is minder heftig. Nu met de Weense wals naar bed, zodat je morgen weer met de jive (drive) er opruit kan. Hopelijk morgen weer een mooi verhaal.

    Groeten vanuit een warm en zonnig Estartit.

    Nico en Truus

  • 02 Juni 2017 - 18:06

    Martijn:

    Hi Jan,

    Helaas heb ik door de hitte en lastige klimmetjes onze afspraak in Verdun niet gehaald.
    30 km ervoor gestrand... Om tijd in te halen gekozen om de route via Langres te rijden en in Domremy La Pucelle op de camping kwam ik Nederlanders tegen die de Maas aflopen. Die vertelden me dat je daar 's ochtends weer was vertrokken. Momenteel rijd ik nog steeds een dag achter je aan. Succes met het vervolg en leuk om je verhalen te lezen.

    Groeten,

    Martijn (van de camping op Neerlinter en Dinant)

  • 02 Juni 2017 - 18:23

    Monique:

    Hey Jan,

    Fijn om te lezen dat het goed gaat.
    En kijk een bekende naam en handschrift.
    Al weer ruim een week aan het fietsen en nog vol moed.
    Voor morgen weer veel fiets plezier

    Groetjes Han en Monique

  • 02 Juni 2017 - 18:42

    Frans (Paco):

    Hoi maatje ik zie alles weer op nieuw voor me, ik hoef nu niet te trappen dat is het verschil maar de belevenis is het zelfde. ik zie zelfs mijn aantekening in het gastenboek terug heel mooi en apart!.
    ik kan en blijf je volgen tot op de KM groetjes Paco.

  • 02 Juni 2017 - 18:53

    Marja:

    Hey ouwe foxtrotter, als wij elkaar treffen drinken wij 8 biertjes en doen wij ook ff lichtvoetig de foxtrot.
    Maar ik wil graag even terugkomen op die polonaise......volgend jaar ook Westergabber? Jaaaaaaa.
    Ik vind het heerlijk om je mooie verhalen te lezen en zie voor mij hoe jij zit te gniffelen als je je reisverslag aan het maken ben.
    Op de foto's te zien heb je een lekkere bruine toet en op de achtergrond een blauwe lucht.
    Geniet weer van morgen zwagertje.
    Dikke kussssss uit Delluf.
    Mar

  • 02 Juni 2017 - 19:15

    Freddy Merckx:

    Hoi fietser of is het nu danser, haha.

    Ik heb net mn werkschoenen uitgedaan en klompen aan gedaan zodat ik met je mee kan dansen.
    Helaas wordt het niet meer dan een klompen dans omdat dansschool Wesseling al weer een tijdje dicht is.
    Het is leuk om te lezen dat het goed gaat met je Janneman, mn respect groeit met de dag.
    Hou vol en geniet van elke omwenteling van je pedalen en alles dat op je pad komt.

    Morgen lees ik wel weer wat je dan mee gemaakt hebt en nogmaals geniet van alles.

    Groeten vanuit Delft
    Fred

  • 02 Juni 2017 - 20:29

    Cor:

    Jan ik wist niet dat je ook nog beschikte over een dichtader heel leuk.Gr.Cor

  • 03 Juni 2017 - 00:13

    Corrie:

    hoi hoi kanjer

  • 03 Juni 2017 - 08:22

    Rob:

    Hey broer
    Wat lees ik nou jij en dansend de berg op
    Het moet niet gekker worden hoor
    Ik dacht altijd dat ik de enige was in de
    Familie die kon dansen ( na 18 biertjes)
    Zo nu even voor dat fietstochtje van je.
    Ik vind het onwijs gaaf om je verslagen te lezen
    En wat me opvalt is dat je zoveel Nederlands
    Onderweg tegen komt.
    En ik me steeds meer af gaat vragen of wij
    Nederlanders wel sporen.
    Fietsend of lopend door de bergen of langs de Maas
    Nou ja het zal wel aan onze reis drift leggen.
    Veel fiets plezier nog en geniet van al dat moois

    Robbie.

  • 03 Juni 2017 - 10:39

    Saskia :

    Hoi Jan
    Jij kan ook echt alles he,je gaat dansend de berg op.
    Ha ha ze zeggen wel is hoe ouder hoe gekker ha ha
    Grapje he Jan.
    Fijn om te lezen dat het goed gaat met je.
    Je kan altijd nog schrijver worden.
    Je verslagen zijn zo leuk.
    Kijk al uit naar je volgende verslag TOPPERTJE

    Dikke kus uit Delft




  • 03 Juni 2017 - 11:07

    Theo:

    Je gaat lekker Jan, nog ff volhouden die paar bultjes houden jou niet tegen. Nog een fijne vakantie met z'n 2en geniet ervan!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 14773

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: