Omgeven door bergen. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu Omgeven door bergen. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

Omgeven door bergen.

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

05 Juni 2017 | Nederland, Delft

Een nachtje hotel zou goed moeten doen? Ik werdt vanmorgen klokslag 05:30 wakker liggend op m'n rug en ik had het gevoel of lijnbus 62 over me heen was gereden Whahaha. Na een warme douche knapte ik snel weer op ik was weer het " ventje" Het was lekker fris en wind stil...dat ziet er goed uit dacht ik. De eerste klim deed zich aan en ik ging met een klein verzet rustig naar boven Zo dat waren de eerst 15 km...tijd voor een bakkie koffie ik deed de deur van de kroeg open en waande me zelf in Aló Aló ik kon bijna me lachen niet inhouden.De vrouw achter de bar wist zelf niet dat ze al dood was en de 4 mannen ervoor dachten dat het nog oolog was in Europa...sorry maar uit respect durfde zelfs ik niet eens een foto te maken van die rakkers,de koffie smaakte overigens erg goed 2 koffie voor 2€ 50 waar vind je dat nog? Het blijkt wel hoever ik van de echte bewoonde wereld was want zelfs mijn navigatiesysteem viel tijdelijk uit. Deze totale rit is erg populair onder de motorrijders want regelmatig kwamen er ploegjes langs scheuren,de meeste staken ook nog even een handje op naar mij....1PK en een helm op hahaha.
Ik wist dat er vandaag ongeveer 63 km aan klimwerk voor me klaar lag dat is allemaal rustig en voorspoedig verlopen,het ging niet snel naar boven maar wel constant.Eenmaal boven ongeveer op 1250 meter lag er een verassing klaar want de laatste 20 km van deze mooie dag was alleen maar afdalen naar de camping met ongeveer 95 bochten er in...dus koppie er bij houden.
Aangekomen op de camping maakte ik snel rechtsom keer het was een stuk omgeploegt grond met een hek er omheen en een was gelegenheid waar ik zelf m'n hond niet in wassen !! Dan maar verder fietsen...alvast beginnen aan rit 13..14 km verder lag de eerst volgende camping. Wat ik al eerder vermelde dat deze route erg populair is bij motorrijders was op deze camping ook het geval zij het niet dat de mannen & vrouwen al stevig aan het bier zaten en allemaal het zelfde logo op hun leren hesje hadden staan,m'n gevoel zei " Jan door fietsen !!! Weer 4 km verder lag een camping waar ik nu verblijf. Ziet er allemaal netjes en schoon uit Camping Le Rocheyrol in Gravieres. Echter heb ik nog niemand bij de receptie gezien om te betalen ?? Ik begrijp uit de woorden en gebaren van de locale bevolking dat dit heeeeel normaal is.
Het was me een dagje wel...
Straks weer heerlijk in het tentje slapen en morgen met frisse moet de dag oppakken.

Allemaal de groeten en misschien tot morgen ( Wifi? )

Ook al is het ploeteren door weer en wind,er is vast iemand op de wereld die jouw aardig vind....

Ps: De foto's plaatsen gaat hellaas niet ...de wifi is te zwak...houden jullie tegoed !!

  • 05 Juni 2017 - 20:47

    Peter:

    Jan,
    Een heel verstandig besluit om nog ff door te rijden.
    Anders zou je misschien in de verleiding zijn gekomen
    om die laatste dagen per motor te gaan ipv op je
    fiets. En dan knokken voor een plaatsje aan de
    bar daar zijn we toch te oud voor geworden.
    Nog een paar zware dagen staan je te wachten
    maar daarna wacht je hier op de camping een
    warm onthaal.
    Het gaat zo te lezen helemaal okè met je en hou
    dat nog even vol, wij zijn echt wel trots op deze
    prestatie ook al ben je een Delftenaar en die
    Paardemarkter van mij al helemaal.
    Nog een paar dagen en we gaan je zien, heb al een extra
    flesje in huis (de caravan) gehaald.
    Hou vol, succes en tot 10 juni op de camping.
    Groetjes van een Amsterdammer en een Paardemarkter.

  • 05 Juni 2017 - 21:15

    Frans (Paco):

    Hoi maatje ja jammer! het is niet altijd zo als het lijkt op de laptop bij het zoeken naar een camping deze stond aan gegeven als camping municipal (gemeente camping), gelukkig zijn er daar in de buurt meerdere te vinden zoals je ziet. en zo blijft het niet eentonig elke dag een nieuwe verrassing. en vandaag het hoogste punt van alle ritten bereikt 1250 meter, hou vol het zo Zaterdag!!! groetjes Paco

  • 05 Juni 2017 - 21:19

    Bertus:

    Hallo Jan
    Wij hebben net even via google maps opgezocht waar de camping is .
    Weten nu waar je je tukkie doet en hopen dat je een goede nacht heb.
    Jaren geleden zijn wij redelijk dicht in de buurt geweest en wij
    vonden de omgeving prachtig.
    Voor morgen wensen wij je veel veilige kilometers en weet dat wij in gedachten bij je zijn.

    Gr Bertus en Maaike.
    De Noord Hollanders uit Heerhugowaard

  • 05 Juni 2017 - 21:27

    Nico Van 't Hof:

    Hai Jan,

    In Catalonië heb je voor effen een euro een kop koffie, dus kom maar gauw hierheen. Wel je schema hanteren. Wel een beste klim naar 1250 meter. Maar gelukkig moet je ook weer afdalen. Die motorrijders willen die een tijdje als gangmaker fungeren? Achter de grote motor zijn Hollanders erg goed in. Meerdere wereldkampioenen. Maar ja. Dat zit er niet in. Nog een paar dagen en minder klimwerk en je kan hier een een heerlijk koud biertje. Tot zaterdag.
    Groeten,
    Nico en Truus

  • 05 Juni 2017 - 22:26

    Kees En Carla:

    Ola Jan leuk om elke dag je verslagje van de dag te lezen wat een mooi avontuur voor je en een sportieve we kijken allemaal naar je uit tot gauw topper!!

  • 05 Juni 2017 - 23:01

    Ma :

    Jan kanjer dat je bent je maakt heel veel op zo dag .ik ben heel trots op je doet het maar toch maar .nog eenpaar dagen dan ben je weer op de camping en nelleke Doei a

  • 06 Juni 2017 - 16:13

    Freddy Merckx:

    Hoi broer, ik ben net klaar met de waterfiets met stuur en pedaal verwarming haha . Maar ik denk dat il die beter hier in nederland kan houden om dat het hier met bakken uit de lucht komt. Nu lees ik dat je te maken hebt met diiverse motorrijders . Ken je de film " wild hogs" als het zulke motor groepen zijn heb je niks te vrezen ... maar hebben ze andere emblemen dan moet ik weer de kelder in om wat anders te maken haha. Laat het maar weten. Om in de films te blijven is een stukje Alo Alo ook gieren toch als je daar in terecht komt. Misschien zien ze jou wel voor Rene aan dan krijg je het zeker druk haha. Geniet verder van je tocht en ik spreek je laterrr, groeten uit nat Delft

  • 06 Juni 2017 - 18:37

    Harry En Leona:

    Dag Jan,
    Even een " goeiendag " van je Vlaamse campinggenoten. Prachtig zoals je dat cafeetje beschrijft. Zulke zaken vind je inderdaad nog in " La douce France " . Wij kennen alleen het toeristische Frankrijk. Geniet van al die unieke en prachtige taferelen. Nog vele groetjes en tot weldra in l'Estartit.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 14779

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: