Je gaat er aan wennen. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu Je gaat er aan wennen. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

Je gaat er aan wennen.

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

04 Juni 2017 | Nederland, Delft

Toen ik heden morgen uit m'n tentje kroop en het oude lichaam na wat rek & strek, kreun & steun weer in de originele vorm had heb ik eerst even staan kijken waar die was de opkomende zon ?..helaas het was een lucht zo grijs en zover als ik kon kijken.eenmaal in de pendalen was de eerste uitdaging iets te eten scoren.In st- Marcellin zat een bakker met nadruk op zat..ook hier heeft de crisistijd slachtoffers gemaakt.Op zoek naar de volgende bakker deze vond ik al vrij snel en toen ik de winkel instapten was het nog licht buiten en bij het verlaten van de winkel leek het wel nacht...dit belooft niet veel goeds.ik begon net aan een afdaling toen brak de hel los ik was voordat ik stil stond nat tot op de plek waar vaseline zit verder afdalende kwam ik langs een apotheek met een uithangbord 08:15 & 11 gr Celsius "Ja" je gaat er aan wennen die warmt van de dagen ervoor.Nou is er niets erger dan koude voeten en handen en ik had ze allen bij..hahaha.Enkele kilometers verderop zag ik een restaurant en ik staptje als een verzopen kat naar binnen en riep Bonjour 1 koffie de ober begreep me direct ik kreeg een handdoek en een bakkie koffie aangereikt.Na de koffie heb ik nog geprobeerd met de weergoden te bellen,maar voor hun is het ook 1e Pinksterdag dus geen gehoor.Nou hoorden Frans en ik in het verleden nog wel eens Alssss ik een goede fiets zou hebben ging ik mee...Alsss ik iemand kan vinden die het ook wil,zou ik het zeker doen ?? Enz enz.Nou ik heb voor al deze goed gelovige doortrappers de oplossing gevonden ( zie foto ) Inschrijvingen gaan pas in als de borg is overgemaakt.Gaande weg kwam er een oud baasje op z'n racefiets naast me rijden en deze beste brave borst begon een schitterend verhaal over mijn fiets-karretje en vlaggetje (dat maakte ik op aan zijn bewegingen en mimiek) hellaas van het verhaal zelf begreep ik niets.Het bleef kwakkelen met het weer en vlak voor de camping heb dan ook besloten om een Hotelletje te nemen zodat ik op temperatuur kan komen en al mijn kleding lekker kon drogen.Ik vindt heel dit avotuur nog steeds prachtig en leerzaam.

Groetjes allemaal en misschien tot morgen (WiFi ? )

Always look on the bright side of life !!

  • 04 Juni 2017 - 19:20

    Nelleke:

    Hoi Kanjer van me,

    Je bent en blijft m'n toppertje ik geef je groot gelijk dat je een hotelletje hebt geboekt voor nu lekker uitrusten en morgen met frisse zin en droge kleding weer op pedalen om weer een stukje dichterbij de Spaanse grens te komen.

    Dikke knuffel en kus xxx

  • 04 Juni 2017 - 19:25

    Frans (Paco):

    Hoi maatje ja ja zo ook mijn eerste rit heb ik het weer niet mee ge had regel matig regen en tot op de huid toe nat, en ook 3x een hotelletje genomen en dat doet je goed. lekker warm bad en een goed bed ( als dat kan in Frankrijk) maar het hoort er bij in 17 dagen. verder hopelijk gaat het goed, ik leef met je mee. groetje paco

  • 04 Juni 2017 - 19:30

    Frans:

    Hoi Jan,

    Heb je die fiets gelijk gekocht voor volgend jaar ,kunnen we elkaar in ieder geval niet kwijt raken.


    Hij gaat lekker , leuke verhalen elke dag .
    Vannacht lig je droog hoop ik voor je en morgen is het weer weer beter zij piet.
    nou oet morn .

    Groet Frans en Monique.

  • 04 Juni 2017 - 19:46

    Johan En Angelique :

    Wat een mooie reis, leuke foto's en verslagen Jan! We genieten en leven met je mee ;) Veel respect voor wat je doet, vooral zo in je eentje en dit avontuur pakt niemand je meer af.
    Nog een paar daagjes en dan ben je weer fijn bij Nelleke op de camping, en kun je nagenieten vanuit je luie stoel met een koud biertje.
    Groetjes van de buurtjes xxx

  • 04 Juni 2017 - 19:51

    Nico Van 't Hof:

    Hallo Jan,
    Helaas je eerste echte douche, maar daar zat je echt niet op te wachten. Hopelijk is het de laatste en komt de zon je morgen weer verwarmen. De grens komt al aardig in zicht. Een beetje mistral in de poepert en je vliegt over de Pyreneeen. Nog 6 etappes en Nelleke vliegt je om de nek. Nog even doorbijten dus.

    Groeten,

    Nico en Truus

  • 04 Juni 2017 - 19:53

    Gerard:

    Jan is een mooie fiets, dan alleen nog de juiste fietskar vinden.
    Goede reis verder en hopen op mooi weer en de wind in de rug

  • 04 Juni 2017 - 20:13

    Kees En Carla:

    Ha die Jan jammer dat de zon niet scheen en het wat nat was nou mooi toch kon je ff lekker een hoteletje pakken!En zeker alssssss de potten leeg zijn jahaaaa....
    groetjes Kees en Carla

  • 04 Juni 2017 - 21:58

    Willem En Hetty:

    Wat een bikkel ben je toch, Jan.
    Goede beslissing om een hotelletje te nemen. Even opwarmen en bijkomen en weer verder.
    Wij zijn trots op jou.

    Groetjes, Willem en Hetty

  • 04 Juni 2017 - 22:01

    Marja En Freddy Merckx:

    Hi Janneman, wij zitten vol bewondering weer jouw verhaal te lezen. Je broer is al een dag in de kelder bezig om een waterfiets voor je te maken inclusief pedaal en stuurverwarming.
    Wel fijn dat die man je naast een kop koffie een handdoek gaf om je af te drogen en NIET om in de ring te gooien....want dat is niets voor jou.
    Wij hopen dat je weer ff wat energie na deze hotelovernachting hebt voor de laatste paar dagen....hopelijk met de zon op je bolletje.
    Respect groeit met de dag.
    Dikke kusssss

  • 05 Juni 2017 - 08:12

    Marike:

    Hoi Jan,

    Wat zie ik nou, begint je shirt te slobberen. Zorg goed voor jezelf hè . Wat een belevenis moet deze reis voor je zijn. Nog een paar dagen doorfietsen en je bent weer bij je meissie.

    Ik heb respect voor je. Geniet van je verdere reis en ik blijf je volgen.

    Groetjes,Marike

  • 05 Juni 2017 - 14:34

    Natasja :

    Hey Jantje,

    Jezus wat afzien als de vaseline wegspoelen
    Hopelijk de komende dagen een wat prettiger
    Weerbeeld en hou je het droog.
    Er dus toch nog sympathieke Fransen als
    Toch een handdoekje aangereikt krijgt of was
    Ie bang dat de vloer krom ging staan van het
    Water. Hopelijk een goede nacht gehad in
    Het hotel. En topper nog een paar dagen
    En dan heb je weer een super prestatie
    Neergezet en mag je voral trots zijn op jezelf.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 14675

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: