De mooiste fietsdag tot nu toe. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu De mooiste fietsdag tot nu toe. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

De mooiste fietsdag tot nu toe.

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

01 Juni 2017 | Nederland, Delft

Hoi bikkels,
Echt gaaf die reacties van jullie..TOP !!
Vanmorgen was het weer betijds opstaan want er liggen 114 km klaar om bevochten te worden.
Bij het openen m'n tent zag ik dat het ontzettend mistig was....helemaal Goud zouden ze in het westland zeggen,lekker veel zuurstof in de lucht.Door de dagelijkse routine gaat aan inpakken van de tent en resterende spullen steeds makkelijker en vooral sneller.Het was weer klokslag 06:30 toen mijn achterkant inclusief vaseline plaats nam op het smalle zadeltje.Ik was benieuwd hoe de camping die 40 km verder eruit zag?...ik heb hem nooit gevonden.Na wat boodschappen te hebben gedaan ging de reis weer verder richting het zuiden met onderweg nog wat cultuur snuiven en locale helden begroeten...ik heb er vandaag een sport van gemaakt om alle sagereijnig Fransen gedag te zeggen....whaha die verbaasde blikken..
Rijdend door de wijnstreek kwam de locale Solex club nog voorbij scheuren.Al met al liepen de km vrij gemakkelijk onder de banden door en ik vergat haast om een lekker bakkie te doen,ik kan je zeggen dat valt niet mee in en wijn streek maaaar de aanhouder wint het bakkie was duurder dan een gemiddelde fles wijn ( hij smaakte wel ) zoals de titel al aangeeft was dit mijn mooiste fietsdag tot nu toe.Klokslag 15:00 fietste ik de camping op en na het TDR ben ik weer helemaal hersteld.Voor morgen staat er 101 km op het programma met 1 grote klim er in....komt ook weer goed.

Allemaal de groetjes en misschien tot morgen ( Wifi ?? )

Slogan van vandaag : Achter iedere zware klim ligt een mooie afdaling te wachten.

  • 01 Juni 2017 - 17:08

    Frans (Paco):

    Hoi maatje ik lees nu dat het weer goed gaat zo ken ik je weer!! heb je wel tijd voor foto's te maken?? want daar zie ik er weinig van, neem er de tijd voor is ook leuk voor de thuis blijvers. hou je haaks groetjes tot morgen Paco

  • 01 Juni 2017 - 17:49

    Marja:

    Hey toppertje, gaat lekker he. Zie jou al helemaal zitten op je fiets en tegen elke sjago fransoos zegt: bonjour. Jij met een big smile en hun met een kop als een oorwurm haha.
    Morgen een klim voor de boeg...pffff....maar jou gaat dat lukken.
    Op weg naar de top kom je vast en zeker Franse kllimgeiten tegen....trek ze maar keihard aan hun sik whaaaaa.
    Veel plezier morgen en voor straks....weltrust. ( hoop dat je een ander slaapmatje hebt kunnen vinden)

    A bientot ( laterssssss )

  • 01 Juni 2017 - 18:29

    Nico Van 't Hof:

    Hallo Jan,
    Dat geeft Jan de nodige moed om door te gaan na zo'n mooie dag. Elke middag direct kijken hoe Jan het gedaan heeft. Ook hier voor Nelleke een goed gevoel dat je zo lekker gaat. Nog ruim een week te gaan en dan halen we je in. Jan sterkte komende week, want de kilometers gaan tellen.

    Groetjes,

    Nico en Truus

  • 01 Juni 2017 - 18:58

    Frans:

    Hee Jan ,

    Hij gaat lekker je mag alleen nog wel drie jaar door fietsen wil je alle fransen aan het lachen krijgen.
    Voor morgen veel sterkte en we lezen weer.

    Groet Frans en Monique,

  • 01 Juni 2017 - 19:19

    Patrick Simons:

    Hoi Jan,

    Mooi man al die verslag.
    Het gaat jullie goed blijf je volgen topper.
    Succes verder maar dat gaat helemaal goed komen.

    Groeten
    Patrick

  • 01 Juni 2017 - 19:40

    Rens:

    Ha die jan super al dat gefiets hij gaat lekker man leuk al die verslagen en als je morgen weer een paar chagrijne Fransen tegen komt mag je ze ook de groeten van mij doen zet hem op groetjes rens

  • 01 Juni 2017 - 20:00

    Kees En Carla:

    He Kanjer goed gedaan en voor morgen.....good luck nog ff sta trots voor de poort van Medes! Groetjes Kees en Carla

  • 01 Juni 2017 - 20:01

    Kees En Carla :

    Haha bedoel natuurlijk dat jij trots voor de poort sta......

  • 01 Juni 2017 - 21:13

    Corrie:

    Hoi KANJER Broertje
    Gaat gelukkig allemaal voorspoedig voor jou.waar kunnen we jou mee verrassen bij aankomst.een lekker biertje een wiskytje of........maar daar praten we niet over.hahaha nog even door trappen en zien je op de camping

  • 01 Juni 2017 - 21:22

    Gerard En Truus:

    Jan, top om het allemaal te lezen en al helemaal dat het lekker gaat.
    Ga zo door dan ben je voor je het weet in Spanje ;-)

  • 01 Juni 2017 - 22:03

    Roy:

    Hoi Jan,hier even een berichtje uit Pijnacker. Wat vind ik dit toch weer een top prestatie alleen op weg naar Les medes.
    Ik moet nog regelmatig terug denken dat wij als fietsers met elkaar
    Div ritten reden op hard en onverharde wegen op jou tempo en nooit opgeven en kijk nu waar dit naar toe heeft geleid.
    Petje af man. Hou de fransen op afstand en met als doel les medes waar Nel op je zit te wachten. Heel veel fiets plezier de komende dagen. Gr Roy en San.

    .

  • 01 Juni 2017 - 22:14

    Nelleke:

    Hola kanjer van me.

    Ik kijk er helemaal niet van op dat je probeerd om die fransozen aan het lachen probeerd te krijgen maar ik denk dat je er nog een paar dagen voor uit moet trekken. Ik ben super trots op je maar dat wist je al, nog even een paar daagjes op de pedalen en dan sta ik je op te wachten bij de grens dikke kus en ik hoor je morgen weer xxx je meissie

  • 01 Juni 2017 - 22:16

    Cor:

    Hij gaat lekker Jan kijk met heimweegevoelens naar je tour gr

  • 09 Juni 2017 - 19:10

    Gerard En Truus:

    Jan de laatste rit morgen veel succes en het weer zit mee, beetje warm maar geen regen volgens de weergoden van de verschillende internet sites.

    Ik weet zeker dat de mensen op de camping je een warm onthaal geven.

    Groet Gerard en Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 14674

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: