De teennagels van de pyreneeën - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu De teennagels van de pyreneeën - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

De teennagels van de pyreneeën

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

07 Juni 2017 | Nederland, Delft

Het ochtend gloren stand vanmorgen weer te wachten bij de uitgang van de camping...het zou een stralende dag worden.Ik had vandaag maar een doel voor ogen Pezenas halen !!! Wij hebben deze camping "Le Saint Christol" op de eerdere reizen al aangedaan,toen liep de eigenaar in een Dries Roelvink outfit rond en zijn vrouw van net 1 meter 63 reed redelijk beschonken haar controle rondjes over de camping hahaha ( zou er iets verandert zijn ?? ) Wat kan je vertellen over een fietsdag die werkelijk voorbij is gevlogen,natuurlijk is het me weer gelukt om om 08:11 een heerlijke bak koffie te scoren dit was in het dorp St- Hippolyte ....nee niet aan de Reinier de Graafweg voor de Delftenaren haha.
De natuur en de afgravingen waren in een woord schitterend.In de verte kon ik al de teennagels van de pyreneeën zien...dat geeft je toch een fijn gevoel.Wat vooral populair hier in deze streek is, is het canó varen. Boven aan de rivier wordt in zo'n stuk pvc gepropt en beneden wordt je opgewacht door een begeleider en die brengt je weer terug inclusief canó naar de startplaats.De laatste 15 kilometer kreeg ik aardig wat steun van de weergoden...constant wind mee en ik kan je vertellen " dat fietst heeeeeeerlijk " Eenmaal aangekomen op de camping en na het TDR ritueel moest ik teleurstelling verwerken, de eigenaar had zijn Dries Roelvink outfit verruilt voor een kok's outfit en zijn vrouw....nogsteeds 1 meter 63 zat aan de spa rood ? Het moeilijkste van deze mooie dag was wel de 12 tent haringe in de KEI harde grond jassen.
Ik ga wederom proberen de foto's op de site te zetten....

Mensen allemaal de groeten en misschien tot morgen (Wifi ? )

Mensen..... " Pluk de dag"


  • 07 Juni 2017 - 17:38

    Frans:

    Hallo Jan,

    Hij gaat lekker ,Jammer dat de camping eigenaar niet meer in die zwembroek rond loopt .
    Ik had graag een selfie gezien met hem.
    Zo stukje wind mee is ook wel lekker en met de Pyreneeën in zicht gaat het toch al opschieten.

    Groet Frans en Monique

  • 07 Juni 2017 - 17:46

    Nico Van 't Hof:

    Hallo Jan de man,

    Eindelijk wind in de rug. Hopelijk de komende dagen ook. Pezenas een bekende plaats voor ons ook. Mooie omgeving en een leuk stadje. Jammer van nieuwe outfit van de beheerder. Paco had het er vanochtend tijdens onze fietstocht met de club al over. De laatste loodjes en de Pyreneeen over. In ieder geval tot zaterdag. Sterkte voor de komende drie dagen.

    Groeten,
    Nico en Truus

  • 07 Juni 2017 - 17:58

    Frans (Paco):

    Hoi maatje het gaat lekker voor de wind en berg af. en ja de Pyreneeën zijn in zicht nu nog enkele daagjes wat klimmen en je bent er over. de camping is ons wel bekend en de kok zeker in zijn vette zwembroek hahah. loop van avond gezellig even door het stadje, en dan lekker slapen, morgen naar de camping met de tuinman in zijn Barca shortje. nou het gaatje goed. groetjes Paco

  • 07 Juni 2017 - 18:29

    Kees En Carla:

    Ha die Jan nog ff trappen over de Pyreneeen wordt wel ff heftig maar gaat je lukken joh op en suizend naar de daling voor je het weet ben je de grens over !
    Groetjes Kees en Carla

  • 07 Juni 2017 - 19:23

    Helma:

    Veel succes Jan ,Jammer van het zwembroekje,lees net op facebook dat Dries dat heeft gepikt.

  • 07 Juni 2017 - 19:53

    Robbie:

    Hey broer

    Het zal echt afkicken zijn als je stopt met je verslagen
    Want het wordt een vast ritueel, eten en dan je verslag lezen
    Wat ik een beetje begrijp is dat je nu wel
    Het zwaarste gedeelte gehad heb

  • 08 Juni 2017 - 06:30

    Nelleke:

    Hoi Kanjer van me.

    Ik denk dat z'n zwembroek in de was zat hihihihi, morgen naar de camping van de meneer met het Barça shirtje en zo kom je steeds weer een stukje dichterbij.
    Love you en tot snel dikke kus xxx

  • 08 Juni 2017 - 06:54

    Marja:

    Hey schone broer, dat had je wel ff verdiend.... het windje mee. Ik denk dat het kokkie onder zn schort zn Dries Roelvink outfit nog wel aan had en dat in de spa rood van de kleine dame en borreltje zat whaha. Nog maar 3 daagjes en dan sluit je Nelleke weer in je armen. Ga als een soepele klimgeit over en door de pyreneeen en zal de weergoden vragen je een windje in de rug te geven.
    Andre Hazes jr heeft een nummer; ik haal alles uit het leven.......
    Je bent een topper.

    Je schone zus

  • 08 Juni 2017 - 12:06

    Antoinette:

    Hey neef,

    Ik ben lang zo goed niet in schrijven maar in lezen des te meer

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 14745

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: