Relax dagje fietsen - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu Relax dagje fietsen - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

Relax dagje fietsen

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

06 Juni 2017 | Nederland, Delft

Even terugkomen op het verslag van gisteren, ik stond op het punt om in m'n kribbe te kruipen hoor ik ineens achter me Bonjour ik draai mezelf om en daar stond de camping eigenaar met een glimlach van oor tot oor en zijn hand vooruit gestoken...zo dacht ik die komt zijn contributie innen.Na een praatje met handen en voeten kon ik 10 euro afrekenen en met een goed gevoel gaan slapen. Heden morgen werd ik gewekt door wat lichte regen..het was een buitje voor de stof zullen we maar zeggen.Goed en wel onderweg kreeg ik wel 1x de volle lading over me heen...geen paniek ik heb de hele dag om te drogen dacht ik.Het was vooral een relaxte fietsdag want ik had immers gisteren al enkele kilometers van deze dag weg gesnoept.Waar ik een gewoonte van heb gemaakt is tussen 08:00 & 08:30 ergens een bakkie koffie scoren en ook dat is deze morgen weer gelukt....in een normale koffie tent anno 2017. Verderop de reis kwam er een fietser mijn tegemoed rijden.
Hij riep hé gekke Hollander hoe gaat het ? Deze man heette Willem en kwam uit Utrecht hij was al 2 maanden onderweg vertelde hij waarop ik vroeg Ben je de weg kwijt of heb je niets beters te doen?? Whahaha was zijn reactie en hij begon te praten ( met dat Utrcse accent) ik lag dubbel.Na 20 minuten vertelde ik dat ik door ging met mijn reis,op naar het zuiden ik moest wel anders had ik er nu nog gestaan hahaha.Voor de oud gediende onder ons weten jullie nog dat ik ooit 16 euro voor 3 colaatjes heb betaald op m'n eerste fietsreis ? Nou deze zaak / oplichter is gesloten het gras stond tot aan de vensterbank.Ik had mezelf voor genomen als de camping in Cardet niets is ik door zou fietsen. Eenmaal gearriveerd op de camping liet ik deze gedachten al snel varen....schitterend is het hier...en een Hollandse uitbater. Het is echt een aanrader Camping Beau Rivage in Cardet...helemaal Top.Na het TDR ritueel keek ik even rond het leek wel een camping op de Utrechtse heuvelrug allemaal Hollandse kentekens.Dan gaat de nieuwsgierigheid van de Nedelander opspelen...ik zit in m'n stoeltje komt er een kaaskop voorbij sjokken met een houding hij ziet me niet,na 20 meter draait hij om sjokt terug en vraagt zo joggie aan het fietsen en waar gaat de reis naar toe ?? Ik moest gelijk aan Tineke Schouten denken met de opmeking "Ga je schaatsen "...hahahaha. Nou dit zijn nu de momenten waar een avonturier op zit te wachten ik weet dat ik dit straks zal gaan missen vandaar dat ik er nu extra van geniet.
Allemaal de groeten en misschien tot morgen ( wifi )

Ps :Het plaatsen van de foto's gaat erg langzaam tot slecht maar ze komen allemaal op de site...


Carla & Frank sterkte.xxx

  • 06 Juni 2017 - 19:04

    Nico Van 'Hof:

    Hallo Jan,
    De Middellandse zee is in zicht. Klasse hoor zoals je de rit rijdt. We zien naar je uit. Op naar de laatste grote hindernis de Pyreneeën. Dan afdalen naar de camping in L ' Estartit. We verwachten geen regen meer, zon. Dus de zonnecrème uit de tas.
    Groetjes,
    Nico en Truus

  • 06 Juni 2017 - 20:44

    Patrick:

    lekker bezig Toppertje.
    Echt mooi die verslagen.
    Ik doe het je niet na hou het wel bij hardlopen.
    Zet hem op nog een klein stukkie.

    Groeten
    Patrick

  • 06 Juni 2017 - 20:47

    Ma:

    Hallo jongen nu ga je het goede weer tegemoet kijk elke dag wat je schrijft vandaag heb je het een goede dag gehad fijn voor je nu hebt nog een paar dagen dan ben je bij nelleke dan ga je lekker
    uit rusten genieten xxxx

  • 06 Juni 2017 - 21:19

    Gerard:

    Jan als je het Utrechtse accent gaat missen, ik ben er ook goed in haha.
    Ga zo door nog een paar dagen en dan kan je Spanje zien, tot zaterdag

    Gerard en Truus

  • 06 Juni 2017 - 21:44

    Marja:

    Hey schone broer, wat gaat ie lekker he. Nah nah wat een prestatie.
    Bergje op, bergje af, af en toe een bakkie pleur zodat je als een stoomlocomotief je rit met 2 vingers in je neus uitrijdt. Gezellie dat je wat nieuwsgierige nederlanders tegenkomt. Uiteraad zullen zij ook reageren met de vraag of je niet goed bij je hoofd bent

  • 06 Juni 2017 - 22:00

    Frans (Paco):

    Hoi maatje wat dacht? je snel naar bed dan hoef ik niet te betalen, die Fransen leven wel als god in Frankrijk maar ook hier gaat de zon voor niets op haha. maar des al niet te min het gaat goed houden zo. en je weet van de andere keren dat we hier naar toe reden gekke Hollandse fietsers kom je overal tegen maar dat maakt het wel heel leuk.
    groetjes Paco

  • 07 Juni 2017 - 11:09

    Rob En Cor:

    Hoi maatje je gaat als een speer geweldig.We zijn aan het aftellen tot zaterdag geniet er nog van.
    Hier schijnt de zon dus een lekker vooruitzicht en het bier staat koud.Uitkijken en tot zaterdag.
    gr.Rob




  • 07 Juni 2017 - 11:09

    Rob En Cor:

    Hoi maatje je gaat als een speer geweldig.We zijn aan het aftellen tot zaterdag geniet er nog van.
    Hier schijnt de zon dus een lekker vooruitzicht en het bier staat koud.Uitkijken en tot zaterdag.
    gr.Rob




  • 07 Juni 2017 - 12:15

    Mariska:

    Wat ben je toch een topper. Respect hoor doe het je niet na. Geniet van je avontuur. Neem straks een lekker pakkie pleur of biertje van me

  • 07 Juni 2017 - 19:17

    Helma:

    Berichtje van een volgster,gaat nog steeds goed lees ik .Waar haal je het vandaan ,petje af .
    Als ik naar de stad ga op de fiets denk ik al ,ik pak de scooter ,hahahaha respect Jan !!
    nog even het teennagel verhaal ,dan ben ik weer bij .
    Nog veel plezier en avondtuur. gr uit een heel winderig Delft

  • 07 Juni 2017 - 19:18

    Helma:

    Berichtje van een volgster,gaat nog steeds goed lees ik .Waar haal je het vandaan ,petje af .
    Als ik naar de stad ga op de fiets denk ik al ,ik pak de scooter ,hahahaha respect Jan !!
    nog even het teennagel verhaal ,dan ben ik weer bij .
    Nog veel plezier en avondtuur. gr uit een heel winderig Delft

  • 07 Juni 2017 - 19:18

    Helma:

    Berichtje van een volgster,gaat nog steeds goed lees ik .Waar haal je het vandaan ,petje af .
    Als ik naar de stad ga op de fiets denk ik al ,ik pak de scooter ,hahahaha respect Jan !!
    nog even het teennagel verhaal ,dan ben ik weer bij .
    Nog veel plezier en avondtuur. gr uit een heel winderig Delft

  • 07 Juni 2017 - 19:18

    Helma:

    Berichtje van een volgster,gaat nog steeds goed lees ik .Waar haal je het vandaan ,petje af .
    Als ik naar de stad ga op de fiets denk ik al ,ik pak de scooter ,hahahaha respect Jan !!
    nog even het teennagel verhaal ,dan ben ik weer bij .
    Nog veel plezier en avondtuur. gr uit een heel winderig Delft

  • 07 Juni 2017 - 19:20

    Helma:

    Hahahahah ,en ook geen geduld op de P.C......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 14748

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: