Ben blij dat ik een mens ben deel 2.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu Ben blij dat ik een mens ben deel 2.. - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

Ben blij dat ik een mens ben deel 2..

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

30 Mei 2017 | Nederland, Delft

Zoals jullie zagen was het verhaal dat ik voor week schreef een beetje raar van einde....WiFi storing gooiden roet in het eten.
Het verblijf op de camping was super, schoon netjes en vooral vriendelijke mensen Heerlijk geslapen en de volgende morgen weer om 06:30 vertrokken voor de rit richting het zuiden.Om eerlijk te zijn is het vrij eentonig,het gras is net zo groen aan de linker kant van weg als aan de rechter kant van de weg.En dat geld ook voor het haver en de eikenbomen.Er gebeurt over het algemeen in de Belgische / Franse ardennen vrij weinig wat niet wil zeggen dat het gemakkelijk gaat...dit zijn wel de zwaarste dagen hard werken inclusief 30 graden maakt het toch wel een uitdaging om ergens water te scoren. Ik heb ergens in een plaatsje onder het toeziend oog van de heilige Maria met m'n hol in een fontein gezeten....en dat was lekker. Even een kruisje geslagen en weer door gefietst. Aangekomen op de Manusipal camping trof ik daar een Hollandstelletje stel aan die helemaal bezet waren van wandelen hun kinderen waren het huis uit en nu hadden ze meer tijd voor zichzelf.wij zaten aan een bakkie koffie toen wij tot onze verbazing nog een fietser binnen zagen komen,als ik " nu "op moet schrijven wat Jan zo hete hij bij zich had dan loop ik echt m'n nachtrust mis.
Jan ging aan de slag met uitpakken en binnen 5 minuten was een teringzooi van jawelste..hahaha.Ik ben om 21:15 het spreek woordelijke mandje in gedoken om de volgende morgen weer fris te zijn.Toen ik vanmorgen vertrok lag Jan nog te snurken en het veld was opgeruimd.Vandaag was het heerlijk fietsenweer bewolkt en een lekker windje voor de verkoeling.Ook in deze tocht zaten klimmentjes waar je op zachts gezegt niet vrolijk van wordt...maar ik moest toch die kant op om op de volgende bestemming te komen.Aangekomen op camping is het ritueel TDR...op weg naar het restaurant hoor ik ineens Hé jouw ken ik...de mannen van de Firma HAK pijpleidingen,even wat verhalen uitgewisseld onder het genot van zo'n groen flesje..mooie mannen maar drinken net zo snel als de gemiddelde TGV...niet doen Jan !!
Lekker een hapje gegeten en me rust gepakt om morgen weer fris en fruitig de strijd aan te gaan.

Onthoud een ding: Het leven is een groot feest maar je moet wel zelf de slingers ophangen..


Groetjes Jan en een beetje Nelleke..

  • 30 Mei 2017 - 20:16

    Peter En Tina:

    Hallo zwoeger,
    Goed om te lezen en te horen dat alles nog steeds volgens de planning gaat.
    Als de heilige Maria jouw water lekker koelt moet het met de tocht wel goedkomen.
    Wij hopen dat het met jou zo door gaat en je niet stopt bij de Abdij om af te koelen want
    met al dat Abdij bier kom je dan lazerus op de camping aan en geloof me dan is fietsen
    de volgende dag echt nee echt niet fijn. (eigen ervaring)
    Jan we kijken uit naar je volgende reisverslag en geen stress, hier alles onder controlle
    en de meisjes gaan 's-avonds op tijd naar bed, geen problemen mee.
    Groetjes van uit Les Medes van Peter&Tina.

  • 31 Mei 2017 - 00:10

    Nelleke:

    Hoi Kanjer van me

  • 31 Mei 2017 - 09:31

    Nelleke :

    Het is goed om te horen en te lezen dat het goed met je gaat. Aan contact ontbreekt het je gelukkig ook niet, wat me niet verbaast

  • 31 Mei 2017 - 09:59

    Henk Van Baarle:

    Hoi Jan

    Zo te lezen gaat het best wel goed met je, je hebt er plezier in en je komt zelfs nog bekenden tegen.
    Het is wel wat afzien met die hitte maar dat moet je er maar voor over hebben.
    Geniet van je mooie tocht en hou vol, succes verder en ik blijf je volgen.

  • 31 Mei 2017 - 10:20

    Bertus En Maaike:

    Hoi Jan .Zo te lezen gaat het nog steeds de goede kant op naar het zuiden.Leuk dat je ook daar het gras ontdekt ,het zal je toch maar gebeuren dat het daar niet de zelfde kleur heeft.Wat de Nederlanders betreft,die kom je overal tegen,al ga je naar de noordpool ,dan hoor je waarschijnlijk hollands.Ga de komende dagen weer fris verder en misschien heeft er weer een Maria een achterwerk wasplaats.Veel succes verder,wij blijven je volgen.

  • 31 Mei 2017 - 10:20

    Nelleke:

    Hoi Kanjer van me

  • 31 Mei 2017 - 11:25

    Nelleke:

    Hoi Kanjer van me.
    Bleu moon xx
    Fijn om te horen en te lezen dat akkers goed gaat, aan contacten ontbreekt het je gelukkig ook niet (had ik ook niet verwacht).
    Vandaag weer fris op de pedalen en zo ben je iedere dag en stukje dichter bij me.
    Love you dikke kus je meissie.... en Mo

  • 31 Mei 2017 - 11:57

    Erna:

    Bikkel !!! Gaaf Jan je doet het goed!!! Een stukkie dichterbij Nelleke en dat is fijn !!!

  • 31 Mei 2017 - 18:10

    Ma:

    Hoi jan je doet het goed he ja bikkel leuk dat je nederlande tegen komt nu in delft is alles goed .ikwens je goede reis blijf je volgen ma

  • 01 Juni 2017 - 08:08

    Carolien:

    he Jan,
    Je gaat goed man! Zie ik nou al de Franse grens joh. snelle Harry! Hebbie wel vaseline bij je voor die kont, want ik snap dat ie niet blij is. En Maria ook niet.
    nou houd vol en have fun!
    Groetjes Carolien (spinnen)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 14668

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: