Van alles wat... - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu Van alles wat... - Reisverslag uit Delft, Nederland van Jan & Nelleke Flipse - WaarBenJij.nu

Van alles wat...

Door: Jan en Nelleke.

Blijf op de hoogte en volg Jan & Nelleke

27 Mei 2017 | Nederland, Delft

Hallo bikkels,
Zoals jullie in het eerste verslag konden lezen zaten er heel wat vreemde woorden in het verslag ?? Leve het automatisch woordenboek.haha
Dinsdag morgen lekker vroeg vertrokken voor dat de zon zijn werk ging doen.
Om eerlijk te zijn was het echt een training dag.Het begon met 43km fietspad beschut door bomen en struiken tot aan Namen gevolgt door 34km langs de Maas tot aan Dinant.
Het fietspad langs de Maas is een apart verhaal, je fiets werkelijk van de ene in de andere verbazing. Klinkers , kinderkopjes , gewassen grindtegels , teerweg , of helemaal geen bestrating dat maakt het allemaal wel compleet.
Op de camping aangekomen en alles gedaan wat gedaan moest worden tentje,douchen,en opzoek naar internet....Jammer anno 2017 is dat nog niet op iedere plek beschikbaar. Even een rondje wandelen om camping te verkennen en tot mijn verbazing stond er een fietser bij de receptie die de dag er voor ook op de camping in Neerlinter stond.Na het avond eten hebben we wat verhalen over het fietsen uit gewisseld.21:30 het mandje in energie opdoen voor morgen. Na het inpakken van m'n spulletjes begon dag 3..Die noem ik dan ook van alles wat...Werkelijk vanaf de uitgang tot op de camping waar ik nu zit is niet 1 meter vlak en de zon deed uitstekend z'n best en de wind speelde ook een spelletje met mij...Ik hadden bij het verlaten van de camping m'n jasje en been warmstukken aan gedaan (het was namelijk fris )
Deze heb ik na de eerste beklimming direct uitgedaan het zweet spatte uit m'n kop.Dat beloofden niet veel goeds.Het was werkelijk van schaduw naar schaduw fietsen. Ik heb onder nog wel even een lekker bakje koffie met broodje gegeten maar verder was het afzien vandaag.Ik zat er na ruim 81 km volledig doorheen en heb de camping die op m'n lijstje als alternatief stond aangedaan.Het gehele ritueel afgewerkt, lekker gedoucht en opgeknapt.Ik naar de receptie ivm de inschrijving...Wat denken je ?? Een heerlijke plek douche muntje & WiFi voor 7€50...kreeg ik ook nog een biertje omdat de eigenaar het mooi vindt dat ik als fietser zijn camping aandoet....Het moet niet gekker worden !! Strakjes koken en koffie drinken en wederom vroeg in het spreek woordelijke mandje. Morgen begin ik alweer aan dag 4.Er zijn er maar 2 die weten wat morgen brengt De weergoden en Frans ( Paco ) want die heeft alle ritten al befietst en herschreven.
Toppertjes tot morgen...."Het leven is"....Wat je er zelf van maak !!

Groetjes Jan en een beetje Nelleke.....nog even geduld moppie.

  • 27 Mei 2017 - 17:42

    Johan R:

    Jan je ziet ga je bu pas volgen dat komt omdat ik je alweer begin te missen hier in de straat

  • 27 Mei 2017 - 18:19

    Nico Van ' T Hof:

    Hallo Jan,

    Hopelijk morgen geen tegenwind. Respect voor je prestatie. Hopelijk zijn er campingbeheerders die dat in bier uit betalen.

    Groetjes,
    Nico

  • 27 Mei 2017 - 18:21

    Nelleke:

    Hoi Kanjer,
    Je hebt inderdaad zo te horen vanalles wat gehad vandaag, hopelijk dat je morgen wat meer wind in de rug hebt.
    Nu lekker uitrusten en morgen weer met frisse zin een nieuwe dag te gemoet gaan. Iedere kom je een stukje dichterbij

  • 27 Mei 2017 - 18:22

    Nelleke:

    Dikke kus je meissie en Mo

  • 27 Mei 2017 - 19:20

    Willem En Hetty:

    Hoi Jan,

    Het klinkt allemaal weer ontzettend spannend. Hou je goed.
    Wij geloven in je. Succes.

    Willem en Hetty

  • 27 Mei 2017 - 19:22

    Frans:

    Jan ,

    Hij gaat lekker ,rust goed uit en geniet van je tocht.
    Groet Frans en Monique,

  • 27 Mei 2017 - 19:46

    Arno Raats:

    Volhouden maatje en idd hopen op minder wind morgen

  • 27 Mei 2017 - 20:32

    Marikw:

    Goed bezig topper. We volgen je. Marike en Mieke

  • 27 Mei 2017 - 21:16

    Gerard:

    succes man, hopen op een beetje wind mee morgen

  • 27 Mei 2017 - 22:18

    Frans (Paco):

    Hoi Maatje ik zou je graag een hart onder de riem willen steken !! maar je weet de Ardennen zijn lastig en met de zon op je bol dubbel zo zwaar, maar het is beter nat van de zweet als van de regen daar is helemaal geen zak aan. luister naar je lichaam en doe je ding de tijd speelt geen rol. hou je taai groetjes Paco.

  • 27 Mei 2017 - 23:23

    Bertus:

    Hopelijk morgen een betere dag en wat de wind betreft ,het lijkt wel West friesland ,hier waait het ook altijd.Hou je taai en tot wederhorens.

  • 28 Mei 2017 - 11:29

    Natasja :

    Hey janneman, buffelen geweest dus.
    Nou ik kan alleen maar zeggen grote buiging.
    Hopelijk wat meer schaduw voor je vandaag. En je
    Km kan rijden.

    Groetjes van ons en kikker.

  • 28 Mei 2017 - 11:30

    Rob En Cor:

    Hoi maatje wat een tocht en dat met die hitte.maar het gaat afkoelen dus dat is beter voor jou.
    We blijven je volgen voorzichtig aan.We kijken uit naar je volgende verslag.Kanjer!

  • 28 Mei 2017 - 11:56

    Rob:

    Hé broer.

    Wat een verhaal weer zeg.
    Maar denk maar zo, ooit kan je er om lachen.
    Ik heb echt veel respect voor wat je doet.
    Want ik krijg al zadelpijn
    Als ik ik woord fietsen moet typen

  • 28 Mei 2017 - 11:59

    Regi:

    Jan , de man met een grote hard ,

    Zet het op , ik weet het , het is een weer voor een baco onder de palm boom
    Maar je heb een doel en je gaat der voor .

    Jan is een voorbeeld voor heel veel mensen zoals ik zelf .

    Team Joulz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Delft

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

17 September 2018

2019

11 Juni 2017

Ontbrekende foto's fietsreis 2017

11 Juni 2017

Even na genieten en laten bezinken.

10 Juni 2017

Coolsingel gevoel !!

09 Juni 2017

Vandaag en morgen..
Jan & Nelleke

Nog 1x, Just one more time, wieder nochmal , encore de nouveau, final………. Soms zijn er dingen waar je niet over na moet denken die moet je gewoon doen……volg je gevoel. Voor een 3de x naar de camping in Spanje fietsen is zo’n gevoels dingetje. Frans van Berlo….jullie wel bekend van de reizen in 2012 & ‘14 nam het besluit om in 2015 voor de laatste x de grote fietsreis helemaal alleen te maken, helaas kon ik hem in die perioden niet bij staan als fietsmaatje. Eenmaal aangekomen op de camping werd Frans zijn fietsreis onder het genot van een biertje nog eens haarfijn doorgenomen. Het kriebelde gewoon……ik heb toen het besluit (nog steeds nuchter) genomen om de zelfde route die Frans heeft gefietst ook te fietsen in 2016. De vertrek datum is geworden woensdag 25 mei 2016 te Helmond, Frans zal op de eerste dag een stukje mee fietsen en daarna ben ik fietsend op mezelf aangewezen. Deze onderneming wordt natuurlijk wederom ondersteund door mijn steun en toeverlaat “Nelleke” die met de auto de spullen van camping naar camping sjouwt. Frans heeft de gehele route in mijn Mio navigatie systeem gezet & Nelleke heeft haar Tom Tom ook aangepast. Het zal zeker anders zijn dan de voorgaande jaren, en dat maakt het nou juist zo leuk en spannend. Met een goed gevoel laten Nelleke & Ik straks de Delftse toren tijdelijk achter ons.

Actief sinds 02 Maart 2016
Verslag gelezen: 442
Totaal aantal bezoekers 14665

Voorgaande reizen:

02 Maart 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: